Ogłoszenia:

Brak wyników

Rodzinny minivan doceniany w mieście - Volkswagen Touran

Poszukując dobrego samochodu spełniającego wymagania rodzinnego pojazdu, który odnajdzie się zarówno w mieście jak i w trasie, wielu kierowców zwraca swój wzrok w stronę auta Volkswagen Touran. Jest to minivan, który tradycyjnie jest zaliczany do segmentu K, czyli samochodów zapewniających dużą przestrzeń nadwozia, od pięciu do siedmiu miejsc dla pasażerów i dużą wszechstronnością.

Prekursorem gatunku było Renault Espace, jednak przez lata pojawiały się takie hitowe modele jak Ford Galaxy, Fiat Multipla czy słynne Chrysler Voyager. Touran jest ceniony przez klientów, bowiem przypomina w swej stylistyce popularnego Golfa, tyle że wyposażonego w nadwozie kombi. Co ciekawe, na niektórych rynkach był oferowany właśnie pod nazwą Golfa Touran. Jego pierwsza generacja pojawiła się na świecie w 2003 roku i była produkowana aż do 2010 roku, po drodze przechodząc face lifting w 2006 r. Wypełniła również lukę jaka zaistniała w ofercie Volkswagena oferującego Golfa oraz Sharana.

Touran pierwszej generacji

Samochody Volkswagen Touran właściciele doceniali przede wszystkim za wyjątkowo przestronne wnętrze, względną bezawaryjność oraz odporność na korozję. Jego karoseria była wykonana z różnych rodzajów stali, a większe elementy dodatkowo były ocynkowane, dając zwiększoną odporność na pojawienie się rdzy. W podstawowej konfiguracji Volkswagen Touran dostępny był jako pięcioosobowy pojazd z prawie 700 litrowym bagażnikiem.

W opcji można było zamówić dwa dodatkowe fotele, które składane mieściły się w trzecim rzędzie. Wśród jednostek napędowych bogactwo ofert jest znaczne – można znaleźć aż osiem silników benzynowych o pojemności od 1.4 do 2.0 jak i dziewięć silników wysokoprężnych od pojemności 1.6 do 2.0 – wszystkie w słynnym volkswagenowskim modelu TDI. Touran pierwszej generacji produkowany był w trzech fabrykach – w Wolfsburgu, indonezyjskiej Dżakarcie oraz w tureckim Anting.

Samochody Volkswagen Touran generacji drugiej

Po raz pierwszy Volkswagen Touran II został zaprezentowany oficjalnie tam, gdzie większość europejskich samochodów ma swoją premierę – podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Wersja z 2015 roku została zbudowana na modułowej płycie podłogowej MQB – tej samej, na której VW produkował Golfa VII, Golfa Sporstvan, Audi A3 czy Seata Leona i Skodę Octavię. W porównaniu do poprzednika, auto zostało opracowane od zera.

Dzięki temu udało się zwiększyć rozstaw osi pojazdu i zastosować zupełnie nowy system składania foteli dla wersji pięcio- i siedmioosobowej. Touran drugiej generacji zyskał na rozmiarach po to by nie kanibalizować sprzedaży w ramach jednego koncernu i nie stanowić konkurencji dla nieco mniejszego, kompaktowego minivana pod nazwą Golf Sportsvan. Auta Volkswagen Touran produkowane są do dziś w dwóch fabrykach – w siedzibie VW w Wolfsburgu oraz w tureckim Anting.

Touran – co pod maską?

Volkswagen Touran jakiego możemy spotkać na rynku aut używanych będzie posiadał napęd na przednią oś oraz zarówno czterocylindrowy silnik benzynowy jak i jeden z kilku dostępnych silników diesla. Co ważne, niektóre auta I generacji mogą również posiadać fabryczną instalację LPG, którą przez jakiś czas oferowano w salonach Volkswagena. Moc jednostek napędowych waha się w zakresie od 90 do 190 koni mechanicznych a pojemność w zakresie od 1.2. do 2.0 czyniąc ten samochód jednocześnie dobrym środkiem transportu na dłuższe trasy a także dość ekonomicznym w czasie jazdy po mieście. Średnie spalanie w cyklu mieszanym jakie przedstawia Touran to 4,4 do 7,4 na 100 kilometrów – w zależności oczywiście od rodzaju i mocy silnika jaki znajdziemy pod jego maska.

Co ważne, na rynku wtórnym znajdziemy samochody zarówno z manualną pięcio- i sześciobiegową skrzynią biegów, jak i automatyczne Tiptronici oraz słynne DSG! Kierowcy cenią auta Volkswagen Touran za przestronne wnętrze, ogromny bagażnik ale przede wszystkim za wyjątkowo komfortowe zawieszenie, które auto zyskało dzięki płycie podłogowej dzielonej z Golfem. Dużym plusem jest również łatwy dostęp do części zamiennych, które nie nadszarpną zbytnio portfela właściciela oraz zabezpieczenia antykorozyjne (jedyne miejsce, gdzie wyjątkowo często pojawia się rdza na Touranie, to niewielka listwa tuż nad tablicą rejestracyjną). Wśród wad jakie wymieniają kierowcy – są awarie elektroniki i wspomagania kierownicy. Benzynowe silniki mogą mieć problemy z napinaczami łańcucha rozrządu czy wtryskiwaczami, z kolei diesle z dwumasowym kołem zamachowym. Używany Volkswagen Touran pozostaje jednak rozsądnym rozwiązaniem, który nie powinien zaskoczyć nas nieprzyjemnościami i dawać sporo radości podczas podróży!

Zostań naszym partnerem

Skontaktuj się z biurem obsługi klienta

info@tanieautka.pl