Ogłoszenia:

  • 1
  • 2

Audi A6 – wyższa klasa jazdy

Luksusowa limuzyna z Niemiec? W ścisłej czołówce  pojazdów tego typu jest z pewnością Audi A6. Samochód konkuruje na rynku z takimi konstrukcjami jak BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Auto z Ingolstadt jest następcą modelu 100, który miał ugruntowaną pozycję w klasie wyższej.

Historia modelu: Audi A6

Prezentacja samochodu nastąpiła w 1994 roku. Obecnie na rynku dostępna jest piąta generacja pojazdu. Pierwsze A6 nie było całkowicie nową konstrukcją – pod względem technicznym auto jest zmodernizowaną „setką”, ale posiada wiele nowatorskich rozwiązań, a także inną stylistykę. Klienci mogli wybierać spośród dwóch wersji nadwoziowych – sedan oraz kombi. Bogato było pod maską – zarówno paleta jednostek benzynowych jak i wysokoprężnych jest bardzo bogata. Wszystkie silniki posiadają zasilanie realizowane za pomocą wtrysku. Najsłabszy motor benzynowy w gamie to wolnossące 2.0 rozwijające 101 KM. Jednostka ta występowała w wielu odmianach i była modernizowana, co przekładało się na moc, wynoszącą maksymalnie 140KM. Na dalszych miejscach były silniki 2,3 oraz 2,6 a także 2,8 – ten ostatni rozwijał aż 193 konie mechaniczne. Taka moc zapewniała przyzwoite osiągi. Klienci, którzy wybrali A6 z dieslem również nie mogli narzekać na osiągi. Topowa odmiana 2,5 TDI rozwijała 140 koni mechanicznych, co na tamte czasy było wartością niebagatelną. Auto pierwszą „setkę” osiągało w czasie poniżej 10 sekund. Pierwsza generacja Audi A6 wyposażana była w manualną bądź automatyczną skrzynię biegów. Ta pierwsza występowała w wariancie z 5-cioma lub 6-cioma przełożeniami. Automat posiadał jedynie 4 przełożenia. Do tego, auto można było zamówić z napędem na obie osie quattro. Produkcję samochodu zakończono w 1997 roku i przyszedł czas następcy, który był ewolucją dotychczasowego modelu.

Audi A6 drugiej generacji – przepis na bestseller

Zaledwie 3-letni okres produkcji poprzednika nie dziwi, jeśli spojrzy się na techniczną stronę specyfikacji samochodu. Producent wiedział, że auto wymaga modernizacji aby sprostać oczekiwaniom klientów i móc rywalizować z konkurencyjnymi konstrukcjami od BMW czy Mercedesa. Stąd w 1997 roku zaprezentowano całkowicie nowe A6. Samochód stylistycznie nie jest rewolucją względem poprzednika, ale design, nawet po upływie lat można uznać za nowoczesny i świeży. W podobnym stylu utrzymane były zresztą inne modele marki prezentowane w ciągu następnych kilku lat- chociażby mniejszy brat, A4. Oferta wersji nadwoziowych pozostała bez zmian – 4 drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi. Silnik, umieszczony wzdłużnie napędzał koła przednie, a w wersji quattro – wszystkie cztery.  Inną odmianą była wersja Allroad, stylizowana na wersję terenową, o zwiększonym prześwicie i z pakietem stylistycznym w postaci plastikowych dokładek. Auto posiadało większy prześwit, co poprawiało zdolności terenowe. Samochody Audi A6 oferowano z wieloma różnymi silnikami – paleta dostępnych motorów zmieniała się na przestrzeni lat, ale już od początku imponowała długa lista zarówno wersji benzynowych jak i diesla.

Audi A6: silniki

W drugiej generacji „A- szóstki” otwierającym ofertę silnikiem było benzynowe 1.8. Wariant wolnossący rozwijał 125 KM, ale można było zdecydować się także na wersję z turbo – moc rosła wówczas o 25KM, choć nie było to ostatnie słowo Audi, bo do oferty dodano także 180-konną wersję tego silnika. Nie brakowało także klasycznych, wolnossących silników o większych pojemnościach. 2,0 rozwijał 130KM, ale już większe 2,4 generowało nawet 170KM. Na tym nie koniec – w cenniku znaleźć można było znacznie mocniejsze jednostki – 3,0 dostarczało 220KM, 2,7T 250KM, a topowe 4,2 równe 300KM. Ten ostatni silnik rozpędzał auto do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund Diesle reprezentowane były przed kultowe dziś 1,9 TDI o mocy do 130KM a także 2,5 TDI, z których najmocniejsze osiągało 180KM. Większość z tych motorów nie była oferowana w następcy o oznaczeniu C6, który wszedł na rynek w 2004 roku. Podstawę oferty w przypadku benzyny stanowiły tam silniki z rodziny FSI. Topowe 4,2 było już o 50KM mocniejsze niż w poprzednim wcieleniu, rozwijając 350KM. Mocniejsze stały się też diesle. W ofercie były silniki 2,0 TDI, 2,7 oraz 3,0. Zakres mocy od 136 do 240 KM pozwalał na to, aby każdy kierowca wybrał wariant według swoich potrzeb.

Samochody Audi A6 na rynku wtórnym

Druga i trzecia generacja modelu ma bardzo silną reprezentację w serwisach ogłoszeniowych. Bez trudu kupimy niemal każdą wersję silnikową – zarówno w wersji sedan jak i kombi. W przypadku starszej „A-szóstki” lepiej omijać awaryjne motory 2,5 TDI V6, choć ich naprawa jest możliwa, to jednak wiąże się ze sporymi kosztami. Dobrych recenzji nie zbierała także automatyczna, bezstopniowa przekładnia Multitronic, również potrafiąca wydrenować portfel właściciela. Najbezpieczniejsze wersje? W przypadku A6 C5 będą to poczciwe diesle 1,9 lub benzynowe 1,8 i 2,0. Nowsza A6, poza udoskonalonymi silnikami ma także rozbudowaną elektronikę, opartą na systemie CAN. Silniki benzynowe z rodziny FSI nie uchodziły za idealne. Trwały jest motor 2,4 V6 i jednostki 2.0 TDI – ale tylko te produkowane od 2008 roku.

Zostań naszym partnerem

Skontaktuj się z biurem obsługi klienta

info@tanieautka.pl