Ogłoszenia:

Brak wyników

Fiat Doblo – dostawczak made in Italy

Kompaktowy dostawczak ze stajni Fiata to jeden z bestsellerów marki z Turynu. Samochód Fiat Doblo cieszy się popularnością na całym świecie, a sukces zawdzięcza między innymi prostej, trwałej konstrukcji.

Samochody Fiat Doblo – wybór dla każdego

Pierwsze Doblo zaprezentowano w 2000 roku jako konkurencję dla takich konstrukcji jak Opel Combo, Peugeot Partner czy Volkswagen Caddy. Fiat nie budował auta od podstaw, ale sięgnął po gotowe, sprawdzone rozwiązania. Stad włoski dostawczak oparty jest na płycie podłogowej modelu Fiat Palio Weekend. Nadwozie auta to cztero- lub pięciodrzwiowy kombivan, występujący w wariancie dostawczym lub osobowym. Samochód może zabrać na pokład nawet 7 pasażerów w odmianie Family. Nabywcy mogli decydować się na jedną z kilku wersji wyposażeniowych – m.in. S, SX czy Malibu. Doblo oferowano także w odmianie Adventure, charakteryzującej się terenowymi właściwościami za sprawą opcjonalnego napędu na wszystkie koła. Do wyboru, w zależności od jednostki napędowej, była manualna pięcio- lub sześciobiegowa skrzynia biegów. W standardzie, napęd z silnika trafiał na koła przednie.

Jednostki napędowe Fiata Doblo

W pierwszych latach produkcji oferta silników opierała się na motorach wysokoprężnych. Bazowy diesel dysponował mocą 63 koni mechanicznych. To prosta jednostka pozbawiona turbodoładowania. Był to najsłabszy silnik w ofercie – samochód z tą jednostką potrzebował ponad dwudziestu sekund na przyspieszenie do stu kilometrów na godzinę. Znacznie żwawsze były wersje doładowane, na przykład 100-konne 1.9 JTD lub jednostki z rodziny Multijet 1.3 lub 1.9. Najmocniejszy diesel osiągał 120 koni mechanicznych i pozwalał na sprawne podróżowanie, nawet z kompletem ładunku lub pasażerów. Paleta silników benzynowych była skromniejsza i również na rynku wtórnym trudniej o Doblo z takim napędem. Gamę otwierał dobrze znany fiatowski silnik 1.2 o 65 koniach mechanicznych, montowany w wielu innych modelach włoskiego producenta. Mocniejsze od niego były konstrukcje 1.4 lub 1.6, osiągające maksymalnie 103 konie mechaniczne. Warto wspomnieć, że samochody Fiat Doblo mogły być zasilane naturalnym gazem. Produkowana była odmiana 1.6 CMG z fabryczną instalacją gazową.

Auta Fiat Doblo – mistrz transportu

Niepodważalną zaletą Fiata Doblo są jego właściwości transportowe. Maksymalna ładowność to nawet 730 kilogramów. Największą przestrzeń bagażową zapewnia wersja maxi z rozstawem osi, wynoszącym niemal 3 metry. Osoby potrzebujące największej możliwej przestrzeni, mogły zamówić również pojazd w wariancie z wysokim dachem. Produkcja samochodu trwała do 2010 roku, choć w Ameryce Południowej wytwarzanie pojazdu zakończono dopiero 11 lat później.

Fiat Doblo – ciąg dalszy

Pierwsze wcielenie Doblo okazało się komercyjnym sukcesem, stąd nie dziwi decyzja producenta o zaprezentowaniu następcy, co nastąpiło w 2010 roku. Na targach w Genewie pokazano zmodernizowaną wersję dostawczaka, wyróżniającą się już na pierwszy rzut oka, dzięki odważnej stylistyce. Pod względem technicznym różnic także było sporo, bo konstrukcję opracowano od podstaw, korzystając z zupełnie nowej płyty podłogowej. Cztery lata po premierze samochód przeszedł facelifting, obejmujący między innymi pas przedni i tylną klapę. W środku zmieniono wygląd deski rozdzielczej. Dostawczy Fiat występował w kilku wariantach długości i wysokości, osiągając maksymalnie 4,7 metra długości i zabierając na pokład siedmiu pasażerów lub nawet tonę ładunku. W standardowej konfiguracji pojemność bagażnika Fiata Doblo to niespełna 800 litrów. Nabywcy mogli zdecydować się na samochód z manualną skrzynią biegów lub automatyczną przekładnią – w tym nowoczesną skrzynią dziewięciobiegową. Bogata była również paleta dostępnych jednostek napędowych. Przy czym podobnie jak w poprzedniej generacji, prym wiodły diesle. Jednostki benzynowe były zaledwie dwie – starsza o mocy 95 koni mechanicznych i pojemności 1,4 litra oraz nowsza o identycznej pojemności, generująca 120 koni mechanicznych, dzięki systemowi doładowania. Wszystkie diesle należą do rodziny Multijet i występują w trzech wariantach pojemności – 1.3, 1.6 i 2.0. spektrum dostępnej mocy zawiera się w przedziale od 75 do 135 koni mechanicznych. Alternatywą był napęd w postaci silnika zasilanego gazem ziemnym, powstały w oparciu o jednostkę benzynową 1.4. Oferowano także wersje specjalne – na przykład bogato wyposażone wersje Lounge, w której dostępne były takie udogodnienia jak elektrycznie sterowane lusterka czy system multimedialny z ekranem dotykowym. Namiastkę auta terenowego zapewniała z kolei wersja trekking, z pakietem stylistycznym. Samochód był jednym z najchętniej sprzedawanych aut tego typu w Polsce. Na naszym rynku Fiat miał dobrą renomę w segmencie aut dostawczych. Z dostępnych statystyk można wywnioskować, że w ciągu ostatnich kilku lat wersja dostawcza zyskiwała na popularności, podczas gdy wersja osobowa z każdym rokiem traciła na znaczeniu. Ostatecznie w 2020 roku osobową wersję Fiata Ducato wycofano z produkcji, pozostawiając jedynie odmianę cargo.

Zostań naszym partnerem

Skontaktuj się z biurem obsługi klienta

info@tanieautka.pl