Ogłoszenia:

Peugeot 206

Peugeot 206 jeden z największych bestsellerów francuskiego producenta i model, który wywrócił do góry nogami rynek małych samochodów miejskich w Europie. 206 zadebiutowała na rynku 1998 roku i nie miała łatwego zadania, bo zastępowała w gamie legendarnego Peugeota 205, który był udaną konstrukcją i święcił sprzedażowe sukcesy. Jak okazało się po latach 206-tka była pod tym względem jeszcze lepsza, a jej sukces zapewnił Peugeotowi renomę na świecie. Tym co przede wszystkim wyróżniało małego Peugeota była odważna stylistyka - jak na tamte czasy, czyli końcówkę lat 90-tych można wręcz powiedzieć, że była rewolucyjna. Nawet dziś kilkadziesiąt lat po premierze ten samochód nie wygląda przestarzale i może się podobać. Pod względem technicznym Peugeot 206 nie odróżniał się już tak znacząco. Wiele rozwiązań zapożyczono z poprzednika – między innymi elementy zawieszenia czy napędu. 206-tka była jednak przez lata modernizowana i modele poliftingowe mają już nowocześniejsze silniki i bogatsze wyposażenie.

Co pod maską?

Podstawowym źródłem napędu są benzynowe silniki, bez żadnych fajerwerków w postaci na przykład turbodoładowania. Żadna z wersji nie rozpieszcza osiągami, poza rzadko występującymi odmianami GTi i RC. Najczęściej spotykamy benzynowy motor 1.1 rozwijający moc 60 koni mechanicznych lub 1.4 w kilku wariantach, z których najmocniejszy osiąga 88 koni. Trafiają się także duże jak na takie auto silniki 1.6 – odmiana 16-sto zaworowa rozwija moc aż 110 koni mechanicznych. Mały Peugeot  mógł być wyposażony również w silnik diesla. Dwie dekady temu takie połączenie było czymś zupełnie naturalnym. kierowcy mieli do wyboru albo niezbyt nowoczesne wolnossące 1.9 D albo nowocześniejsze silniki z rodziny HDi. Najmocniejszy Peugeot 206 z dieslem legitymuje się mocą 109 koni mechanicznych.

Peugeot 206 – nie tylko małe, miejskie auto

Samochody Peugeot 206 występują w kilku wariantach nadwozia, a producent zdecydował się między innymi na wypuszczenie wersji kombi oznaczanej jako SW. Ten wariant dobrze przyjął się na rynku i był chętnie wybierany przez osoby, które potrzebowały małego, a jednocześnie pakownego auta. Podstawą był dwu- albo trzy- drzwiowy hatchback, a ciekawą propozycję stanowił model ze składanym dachem, czyli Peugeot 206 CC.

Na niektórych rynkach spotkać można było również wersję sedan. Przez 11 lat produkcji auto przechodziło tylko niewielkie modyfikacje. W 2003 roku w ramach liftingu zmieniono między innymi kształt przednich reflektorów, tylnych lamp czy zderzaków. Takie odświeżenie nie zmieniło jednak wizerunku małego Peugeota. Jeśli chodzi o wnętrze – nie ulegało ono większym przeobrażeniom, a zdaniem krytyków jego design nie był aż tak śmiały jak w przypadku zewnętrznej części nadwozia. Z punktu widzenia użytkownika większe znaczenie mają materiały użyte do produkcji, a także jakość montażu. Te kwestie w przypadku 206-tki nie wypadają jednak najlepiej. Kiepskie plastiki były wytykane przez dziennikarzy motoryzacyjnych od momentu debiutu modelu.

Auta Peugeot 206 obecnie – jakie mają opinie?

Nie tylko stylistyka jest mocnym punktem mieszczucha od Peugeota. Francuskie auto dobrze wypada pod względem niezawodności i ogólnej trwałości. W wielu zestawieniach polecane jest jako jedno z najlepszych aut miejskich, a wśród atutów wymienia się na przykład dobrze zestrojony układ jezdny. Mówiąc o zawieszeniu trzeba wspomnieć o typowej przypadłości samochodów francuskich z tamtych lat, czyli zużywającej się belce skrętnej w tylnym zawieszeniu. Na szczęście naprawa nie jest przesadnie droga ani skomplikowana.

Po stronie plusów Peugoeta 206 trzeba zapisać także dobre zabezpieczenia antykorozyjne. Nawet egzemplarze z wczesnych lat produkcji – o ile nie były niedbale naprawiane po kolizji – nie powinny rdzewieć. Jeśli chodzi o jednostki napędowe – większość z nich jest godna polecenia. Producent oferował szeroką paletę jednostek, co znajduje odbicie na rynku aut używanych. W ogłoszeniach przeważają silniki benzynowe – żaden z nich nie cierpi na poważniejsze dolegliwości. W silnikach z serii TU bywa, że wymiany wymaga uszczelka pod głowicą. Z kolei diesle nie mają problemów z osprzętem, a we wszystkich motorach może pojawiać się wyciek oleju. Zadbane auto dobrze jednak znosi nawet długoletnią eksploatację, a co najważniejsze koszty serwisowania nie są wysokie.

Samochody Peugeot 206 produkowano aż do 2009 roku, stąd nawet dziś nie ma większego problemu z dostępnością części zamiennych. Osobom, którym bardzo podoba się stylistyka 206-stki, a jednocześnie chcą jeździć jak najmłodszy autem – ciekawą opcją może być wybór wersji z plusem. 206 +było modelem, który oferowano już po oficjalnym zakończeniu produkcji modelu auta Peugeot 206. Ogólnie rzecz ujmując sytuacja rynkowa jest bardzo dobra, ofert jest sporo, w tym także samochodów krajowych.

Zostań naszym partnerem

Skontaktuj się z biurem obsługi klienta

info@tanieautka.pl