Ogłoszenia:

Brak wyników

Samochody Isuzu – historia marki

Samochody Isuzu w Polsce nie zdobyły nigdy wielkiej popularności, choć to dopracowane i ciekawe konstrukcje, posiadające wiele unikalnych właściwości. Japoński producent aktynie działa na rynku pod dziś dzień, a jego historia jest bardzo bogata.

Jedna z najstarszych marek samochodów

Początki Isuzu sięgają lat 30-stych ubiegłego wieku, co czyni markę jedną z najstarszych   - nie tylko w Japonii. Firma w swojej historii produkowała auta osobowe, dostawcze, ciężarowe a także autobusy. Ponadto Isuzu to ceniony dostawca gotowych rozwiązań dla branży samochodowej – np. gotowych silników, które montowane były w wielu popularnych modelach aut różnych producentów. W Polsce, Isuzu stało się najbardziej znane głównie dzięki modelowi Trooper. Pierwsza generacja terenówki pojawiła się na rynku na początku lat 80-tych. Było to pełnokrwiste auto terenowe oparte na ramie, z niezależnym zawieszeniem przedniej osi a także sztywnym tylnym mostem. Pierwsze egzemplarze miały mizerne osiągi, gdyż wyposażano je w malutki silnik o mocy zaledwie 53KM. Z biegiem lat konstrukcję modernizowano. Późniejsze samochody osobowe Isuzu Trooper wyposażano w benzynowe jednostki o mocach do 115KM a także motory wysokoprężne, rozwijające 106KM. Trooper posiadał napęd na 4 koła z reduktorem. Doczekał się drugiej generacji, wprowadzonej na rynek w 1992 roku. Była to całkowicie nowa konstrukcja. Samochód zyskał nowe silniki i przestronne, komfortowe wnętrze. W wyniku przejęcia części udziałów Isuzu przez koncern GM, w Europie Troopera sprzedawano pod marką Opel. Koniec produkcji przypada na rok 2002.

Pozostałe Samochody osobowe Isuzu

Wartym odnotowania jest model Gemini, czyli kompaktowe auto dostępne w trzech wersjach nadwozia. Gemini pojawiło się na rynku w 1974 roku i było produkowane do 2000 roku. Powstało łącznie pięć generacji pojazdu, który  zyskał na całym świecie sporą popularność. Jednak tylko część z wytwarzanych aut posiadała oznaczenie Isuzu. Pozostałe nazwy to m.in. Chevrolet Spectrum, Opel Gemini, Opel Isuzu czy Pontiac Sunburst. Największym rywalem była Honda Civic, a Gemini nie doczekało się oficjalnego następcy. Samochody Isuzu dostępne były także w segmencie D. Reprezentantem w tej kategorii było Isuzu Aska, wprowadzone na rynek w 1983 roku. Ten 4-drzwiowy sedan klasy średniej był następcą modelu Florian. Miał przedni napęd, ręczną lub automatyczną skrzynię biegów, a moc oferowanych silników dochodziła do 150KM w modelu 2000 Turbo. Opracowano 4 generacje modelu, po czym zaprzestano produkcji bez pozostawiania następcy. Sięgając głębiej do historii marki, znajdziemy też ciekawy model Isuzu 117 Coupe. To konstrukcja opracowana jeszcze w latach 60-tych. Ten samochód Isuzu miał nadwozie klasycznego, 2-drzwiowego coupe z napędem na tył. Do napędu posłużyły rzędowe, 4-cylindrowe silniki produkcji Isuzu. Auto na rynku konkurowało z takimi samochodami jak m.in. Ford Capri.

Isuzu w Polsce

Na rodzimym rynku samochody Isuzu nie zdobyły nigdy większej popularności, co wynikało m.in. z braku oficjalnej dystrybucji wielu modeli. W ostatnich latach marka mocniej zaistniała w świadomości kierowców modelem D-max. Ten klasyczny pickup produkowany jest od 2002 roku, a obecnie na rynku dostępna jest druga generacja modelu. Jest to zresztą jedyny model Isuzu oficjalnie dostępny w Polsce. Warto dodać, że firma w 2002 roku zdecydowała o zaprzestaniu produkcji wszystkich wytwarzanych do tej pory autach osobowych. Postanowiono skupić się na autach ciężarowych i użytkowych, stąd głównym produktem został właśnie D-max. Auto posiada koncernowego bliźniaka – model Chevrolet Colorado. Od tego samego roku, koncern General Motors przejmuje kontrolę nad Isuzu, choć już od kilku lat jest w posiadaniu pakietu akcji.

Silniki Isuzu

Japońską markę trudno postrzegać tylko przez pryzmat produkowanych aut. Wytwarzanie osobówek  było tylko jedną z aktywności firmy. Isuzu zdobyło popularność także dzięki dostarczaniu silników do innych samochodów a także do różnego rodzaju pojazdów i łodzi. Tu pojawia się polski wątek, w postaci fabryki w Tychach uruchomionej w 1999 roku. Produkowano tu wysokoprężne silniki montowane głównie w Oplach. Były to silniki 1,7 oferowane w różnych wariantach mocy. Motory te napędzały także m.in. Hondę Civic. Ich zmodyfikowane wersje, pozbawione elektroniki, były przez długi czas sztandarowym produktem koncernu w kategorii silników do łodzi. Na przestrzeni lat Isuzu dostarczało silniki także dla m.in. Toyoty. W wyniku zawirowań i zmian właścicielskich, tyska fabryka na kilka lat całkowicie wstrzymała produkcję. Ostatecznie, zakład przejął koncern PSA, który później połączył się z grupą FCA tworząc koncern Stellantis. Obecnie, samochody używane Isuzu stanowią margines wszystkich ogłoszeń w naszym kraju. Prym wiedzie bez wątpienia model D-max, czasem uda się także znaleźć Troopera drugiej generacji. Pozostałe modele liczyć trzeba w pojedynczych egzemplarzach, gdyż nigdy nie były to samochody popularne w Polsce.

Najpopularniejsze marki samochodów używanych

Samochody Rayton Fissore Samochody Simca Samochody Samsung Samochody Grecav Samochody Polonez Samochody Subaru Samochody IFA Samochody Hyundai Samochody Moskwicz Samochody Rinspeed Samochody Geely Samochody Lexus Samochody Volvo Samochody SsangYong Samochody FSM Samochody Lotus Samochody McLaren Samochody Warszawa Samochody LTI Samochody Trabant

Zostań naszym partnerem

Skontaktuj się z biurem obsługi klienta

info@tanieautka.pl