Ogłoszenia:

Brak wyników

Hyundai Getz

Koreańska odpowiedź na niemieckie propozycje w segmencie aut miejskich to między innymi Hyundai Getz. Określany jest on mianem pierwszego pełnoprawnego modelu w tym segmencie, w wykonaniu Hyundaia. Samochód pojawił się na rynku w 2002 roku i nie miał bezpośredniego poprzednika. Był jednocześnie wypełnieniem luki pomiędzy mniejszym Atosem a większym kompaktowym Accentem. Samochód zyskał sporą popularność, choć po latach jego rozpoznawalność jest niewielka za sprawą następcy, czyli modelu i20. Nie oznacza to jednak, że Getz to samochód, którym nie warto się zainteresować. Jest to dobra propozycja dla osób szukających budżetowego, łatwego w serwisowaniu samochodu do jazdy po mieście. Może to być także dobry kandydat na pierwsze auto dla świeżo upieczonego kierowcy.

Hyundai Getz – nadwozie

Samochody Hyundai Getz należą do segmentu B, czyli aut miejskich i świadczą o tym wymiary zewnętrzne. Pojazd mierzy 381 centymetrów długości, przy 165 szerokości. Jest stosunkowo wysoki, mierząc prawie 150 centymetrów. Rozstaw osi to poprawne 245 centymetrów. Jeśli chodzi o bagażnik ma on przyzwoitą pojemność jak na klasę pojazdu - 255 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy objętość ładunkowa wzrasta do niespełna 1000 litrów. Stylistyka nadwozia zdradza wiek konstrukcji, a do współczesnych realiów niezbyt pasują spore powierzchnie przeszklone. Ma to jednak wiele zalet, chociażby w postaci bardzo dobrej widoczności z wnętrza pojazdu. Samochód oferowany był jako klasyczny hatchback, zarówno w odmianie trzy- jak i pięciodrzwiowej. Ciekawostką była odmiana Getz Cross, która stylizowana była na auto o większych zdolnościach terenowych. Pojazd zyskał nakładki na nadkola i progi, relingi, a także duże, 16-calowe felgi. Odmiana ta nie występowała jednak na polskim rynku. W 2005 roku producent zdecydował się na lifting modelu. Zmiany były całkiem spore i obejmowały przede wszystkim przednią część nadwozia – zmienił się kształt przednich reflektorów, przeprojektowano grill, a z tyłu zastosowano inne lampy.

Auta Hyundai Getz – wnętrze

Producent nie zdecydował się w tym modelu na żadne fajerwerki stylistyczne. I dotyczy to zarówno karoserii jak i wnętrza Getza. Desce rozdzielczej trudno jednak zarzucić nieintuicyjną obsługę, gdyż wszystko jest na swoim miejscu. Instrumenty są czytelne i dobrze rozplanowane. Mankamentem samochodu może być natomiast standardowe wyposażenie. Było ono raczej ubogie, a w bazowych egzemplarzach nie ma co liczyć nawet na tak, wydawałoby się, oczywiste elementy jak wspomaganie kierownicy czy elektrycznie sterowane szyby. W ogłoszeniach znaleźć można lepiej wyposażone auta Hyundai Getz z rynku na przykład niemieckiego – w takim przypadku na pokładzie znajdziemy na przykład manualną klimatyzację. Materiały wykończeniowe użyte we wnętrzu są raczej kiepskiej jakości – plastiki łatwo się rysują i w kilkunastoletnich egzemplarzach piski czy trzaski w czasie jazdy to raczej codzienność.

Napęd i silniki – Getz

Jak na segment, w którym pozycjonowany jest Hyundai Getz, bogato prezentuje się oferta dostępnych silników. Klienci mogli wybierać spośród siedmiu jednostek benzynowych i trzech wysokoprężnych. Wszystkie benzynowe silniki mają cztery cylindry i wielopunktowy wtrysk paliwa. Gamę otwierał motor 1.1 o mocy 63 koni mechanicznych. Oferowany później w nieco wzmocnionej wersji samochód z tym napędem jest jednak ospały i o sprawnych przyspieszeniu nie może być mowy. Znacznie lepszym wyborem będzie odmiana 1.3, rozwijająca przyzwoitych 80 koni mechanicznych, co zapewnia przyspieszenie do setki w czasie poniżej 12 sekund. W ofercie był też większy silnik 1.4 o mocy 97 koni mechanicznych, a osoby, które chciały podróżować jeszcze szybciej mogły zdecydować się na odmianę 1.6, która rozwijała maksymalnie 106 koni mechanicznych. Getz z tym napędem rozpędzał się do 100 kilometrów na godzinę - w czasie poniżej 10 sekund. Jeśli chodzi o diesle to wybór był skromniejszy i ograniczał się do jednostki 1.5 CRDi. Występowała ona zarówno w odmianie o trzech jak i czterech cylindrach. Ta pierwsza nie uchodzi za zbyt udaną konstrukcję – odmiana czterocylindrowa jest bardziej cicha, ma przyjemniejszą charakterystykę pracy i zauważalnie lepszą dynamikę. 88 koni mechanicznych nie pozwala na szaleństwa na drodze, ale rozpędza małego Hyundaia Getza do 170 kilometrów na godzinę. Najmocniejsze wysokoprężne 1.5 ma moc 110 koni mechanicznych. Wszystkie odmiany Getza występowały wyłącznie z napędem na przód. Można było jednak zamówić samochód z automatyczną czterobiegową skrzynią biegów. W standardzie montowano pięciobiegową skrzynię manualną.

Awaryjność

Koreański maluch – zwłaszcza z początków produkcji cierpiał na problemy z korozją. Przypadłość tę ograniczono po liftingu auta, jednak przed zakupem warto obejrzeć auto od spodu. Dobrze wypada ogólna trwałość mechaniczna podzespołów. Trwałe są również jednostki napędowe. W silnikach benzynowych źródłem usterek jest najczęściej osprzęt. Częstą przypadłością jest również nadmierne zużycie oleju. Diesle, jeśli nie mają gigantycznych przebiegów, nie powinny sprawiać większych kłopotów.

Zostań naszym partnerem

Skontaktuj się z biurem obsługi klienta

info@tanieautka.pl