Ogłoszenia:

Brak wyników

Samochody FSO – historia marki

FSO to inaczej Fabryka Samochodów Osobowych. Jest to przedsiębiorstwo z naszego kraju, które specjalizowało się w przemyśle motoryzacyjnym. Firma została zbudowana na przełomie lat 40’ i 50’. Tak naprawdę od zupełnych podstaw, co dodaje całości ciekawego oglądu. Samochody FSO były produkowane m.in. w Zakładzie Samochodów Dostawczych, który istniał w Nysie o 1986 do 2003 roku. Warto podkreślić, że niegdyś wielu Polaków marzyło o tym, że posiadać swój własny samochód. Nie sposób było mówić o pojazdach sprowadzanych spoza terenu naszego kraju. To dlatego samochód FSO cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Trzeba podkreślić, że z fabryki wychodziły prawdziwe perełki, które dziś są oczkiem w głowach wielu kolekcjonerów. Mowa tutaj o różnorodnych propozycjach, takich jak Warszawa, Syrena, Fiat 125p, Polonez, Matiz, Lanos czy nawet Chevrolet Aveo. To nie lada gratka dla wszystkich miłośników motoryzacji, którym zależy na tym, żeby cieszyć się dostępem do wyjątkowych modeli. Ponadto te auta są wciąż sprawne, a ich naprawa jest znacznie prostsza, niż nowoczesnych samochodów. Nie ma w nich bowiem elektroniki, która lubi się psuć, a jej naprawa jest bardzo kosztowna, a do tego po prostu uciążliwa i trudna. Nie ma zatem w tym niczego dziwnego, że samochody osobowe FSO wciąż są obiektem pożądania bardzo wielu osób.

Samochody FSO – historia

Po II wojnie światowej w Polsce postanowiono o odbudowie przemysłu motoryzacyjnego. Konieczna do tego była jednak licencja. Postanowiono o negocjacjach z Fiatem. Polska płaciła węglem za to, żeby móc tworzyć pojazdy na podstawie licencji na model Fiat 1400. Do tego niezbędna była jednak fabryka, a więc budowę FSO rozpoczęto w 1948 roku. Niestety w 1949 roku umowa została zerwana w związku z rozwijającą się zimną wojną. Mimo wszystko w 1950 roku powstała Fabryka Samochodów Osobowych. W tym samym roku udało się podpisać polsko-radziecką umowę licencyjną na produkcję aut M-20 Pobieda. Pierwszy samochód wyjechał  fabryki w 1951 roku. Była to Warszawa M-20. W 1952 udało się powiększyć fabrykę i doposażyć ją o kolejne hale montażowe. Warto również podkreślić, że w całym 1951 roku powstało zaledwie 75 sztuk pojazdów. Kolejno rozpoczęto produkcję różnorodnych modeli. Samochód FSO to m.in. Polonez, Syrena czy Warszawa.

Samochody używane FSO – Warszawa i Syrena

W latach od 1952 do 1953 w ciągu roku z FSO wyjeżdżało 1,5 tys. aut rocznie. Tak naprawdę niewiele osób było stać na to, żeby kupić sobie własnych samochód. Do 1954 roku poszczególne modele były montowane z gotowych części, które były przywożone z  ZSRR. Jednak już w 1957 roku postawiono na modernizacje i zmiany w poszczególnych modelach. Tak powstała Warszawa M-20 model 57, który później nazywał się Warszawa 200. W 1958 roku rozpoczęto produkcję pick-upu, który także cieszył się sporym zainteresowaniem wśród Polaków. W Warszawie cały czas wprowadzano poprawki. Samochody FSO wyróżniały się modernizacją silnika czy dodawaniem wersji kombi do tradycyjnego sedana. Największa produkcja tego modelu nastąpiła w 1968 roku. To wtedy z fabryki wyjechało ponad 17 tysięcy sztuk pojazdów tego typu! Auta były eksportowane również do innych krajów, takich jak Węgry, Bułgaria, Turcja, Kolumbia, Gwinea, Birma, Mongolia, Chiny czy Ekwador. Ostatnia Warszawa wyjechała z FSO w 1973 roku. Syrena to także kultowy model, który do dziś cieszy się ogromnym zainteresowaniem. To miał być pojazd małolitrażowy, który zdobył spore uznanie już w 1955 roku. Rozwój tego auta był naprawdę spory, ponieważ w 1960 roku powstał prototyp Syrena Sport. A Syrena 110 była jednym z pierwszych hatchbacków na całym świecie! To niesamowite, że tego typu modele powstawały właśnie w naszym kraju. Na tamten czas były to bardzo nowoczesne pojazdy, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem nie tylko wśród Polaków, ale tak naprawdę wśród kierowców na całym świecie.

Samochody osobowe FSO to prawdziwa klasyka

Samochody używane FSO do dziś cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Trzeba jednak przyznać, że te w dobrym stanie technicznym i wizualnym są naprawdę bardzo kosztowne. To dlatego warto szukać okazji. A tych nie brakuje na naszej stronie internetowej. Zachęcamy naszych klientów do tego, żeby regularnie odwiedzały naszą witrynę i wpisywali w wyszukiwarkę hasła, które ich interesują. To ważne, ponieważ pozwoli im na wybór odpowiednich propozycji, które staną się dla nich spełnieniem marzeń. Jeżeli z kolei masz auto na sprzedaż – również możesz skorzystać z naszej strony internetowej. Oferujemy bowiem możliwość wystawianie konkretnego modelu pojazdu. Co ważne, z naszych usług każdego dnia korzysta bardzo wiele osób, co znacząco zwiększa możliwość sprzedaży, a także zakupu samochodu. Jest to zatem idealna synergia, którą my propagujemy. A w razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości, zawsze jesteśmy do dyspozycji naszych klientów. Zachęcamy do skontaktowania się z nami telefonicznie albo mailowo.

Najpopularniejsze marki samochodów używanych

Samochody Renault Samochody Oltcit Samochody Żuk Samochody GMC Samochody Ligier Samochody Gaz Samochody Triumph Samochody Saleen Samochody Mahindra Samochody Tesla Samochody Bedford Samochody Lamborghini Samochody GWM Samochody Dodge Samochody ZX Auto Samochody Dacia Samochody DAF Samochody Suzuki Samochody DFSK Samochody Abarth

Auta używane w innych miastach – znajdź swój samochód

Samochody używane Łomża Samochody używane Mielec Samochody używane Nowy Sącz Samochody używane Olkusz Samochody używane Ostrowiec Świętokrzyski Samochody używane Oświęcim Samochody używane Police Samochody używane Śrem Samochody używane Tczew Samochody używane Tomaszów Mazowiecki Samochody używane Turek Samochody używane Włocławek Samochody używane Żyrardów Samochody używane Bielsk Podlaski Samochody używane Biłgoraj Samochody używane Czerwionka-Leszczyny Samochody używane Kętrzyn Samochody używane Kościerzyna Samochody używane Pszczyna Samochody używane Skawina Samochody używane Wągrowiec

Zostań naszym partnerem

Skontaktuj się z biurem obsługi klienta

info@tanieautka.pl